Sedikit Bunyian

Rabu, 14 Julai 2010

DARI BLOG KE BLOG

Assalamualaikum w.b.t.
Salam 1 Malaysia wat sume pembaca. Bertemu lagi kita dalam blog sebuah petemuan. lama suda tk menaip lam blog nih, rase janggal la plak. hari2 duk ngadap facebook jer. skang ni dalam fatroh exam dur thani. *bagi mereka yg tk tau apo tu dur thani, sila tnya pada yg tau yer. malas nk terjemahkan kt sini.*

utk pengetahuan sume2, lam exam yg lepas, aku tk lulus dua madah; علوم القرءان & رسم القرءان. jadi, utk exam kali ni ku pohon doa para sahabatlah semoga beroleh keputusan yg membolehkan aku utk naik ke tahun yg seterusnya.





sdg duk blogwalking td, terjumpalah satu blog ni. tuan dia tanak bg publish sini. tk kesahlah. yg nk dikongsikan kt sini, beliau adalah salah sorang sahabat aku yg nk katakan pendiam tak lah jugak. tp, leh la kot sikit2. dia ni aku tk sangka plak dalam diam2, ada 'barang' yer. memang tk kusangka beliau da ada kapel.

nasihat aku pada beliau dan para sahabat yg sedang kapel tu, wat lah istikharah dulu sblom ape2 yer. jangan tggu lama2. ditakuti byk perkara lain yg jadi plak. dan jika ditakdirkan si dia tu adalah milik anda, jagalah dia selayaknya sebagai 'princess' dalam hidup anda. jgn permainkan perasaan dia.

ok, cuba bayangkan, akak anda, adik anda atau sesiapa saja dalam kuarge anda yg dipermainkan oleh org len. ada rasa marah tak? mesti ada pnye lah. kalu tadak, mesti anda tk normal. mana bleh org permainkan kuarge kite, kite tk rasa ape2 pon. tk normallah tu. so, kalu tanak org len sakiti kuarge anda, janganlah permainkan perasaan pasangan anda tu.

aku rase, cukup la kot stakat tu utk mase ni. kalu ada masa, akanku tulis lagi dalam ni. penulis akhiri post kali ni dengan serangkap doa:

اللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِي كُلِّ حَالٍ فِي الدُّنْيَا وَفِي الْأَخِرَةِ

Ameen, ya Allah.

penulis minta diri dulu. assalamualaikum dan salam 1 Malaysia.


Assalamualaikum w.b.t.


#MEMBANGUN BERSAMA ISLAM#
#BERSATU TEGUH | BERCERAI ROBOH#

2 ulasan:

aloh la... berkata...

amboi amboi amboih..publish la ajin gakk..xhale pon..haha

Unknown berkata...

malah doh laa nk nulih, pade skali jah.
nati aku sero nk ngulah hk lain tu, aku publish la blog mu deh. haha