Sedikit Bunyian

Selasa, 25 Ogos 2009

Buat Cintaku Yang Maha Agung


Aku selalu rindukan cintaMu

Aku selalu dambakan kasihMu

Agar ianya bertapak di hati

Agar ianya kekal abadi


Bagaikan gunung kutunjukkan cintaku padaMu

Bagaikan laut kuhamparkan rinduku buat tatapanMu

Bagaimana lagi harus kuungkapkan padaMu

Betapa dalamnya rasa cintaku padaMu


Cintaku kurasakan semakin pasti

Caraku kurasakan semakin bertepatan dengan kehendakMu

Cuma kutidak pasti adakah terselit secebis kekurangan

Caraku dalam mendapatkan cintaMu Yang Maha Agung


Dalam ku mencari cinta sejati

Dari kecil hinggalah jasad roh serta akalku sudah besar dan matang

Dapat kurasakan suatu rasa yang amat lazat bagi sesiapa yang bisa mendapatkannya

Dan rasa itu adalah cintaMu Yang Maha Agung


Engkau terus kupuja dan kupuji dalam pengabdian

Entah berapa lama lagi akan dapat ku bertahan

Engkau bagaikan ingin menguji kesetiaan

Entah esok entah lusa barulah Kau berikanku jawapan


Jika telah ditakdirkan aku tidak sempat untuk mengecapinya

Janganlah Kau terus campakkan aku ke dalam Rumah AzabMu

Jika terdapat secebis keikhlasan dalam kata-kata cintaku kepadaMu

Jadi pertimbangkan dengan RahmatMu supaya dapat aku kecapi cintaMu Yang Maha Agung


Kuat benar Kau menguji keikhlasan cintaku padaMu

Kian dekat ku dengaMu kian jauh pula Kau dariku

Kepada siapa lagi harus aku luahkan rasa cinta ini

KepadaMu aku meminta pertolongan dan kepadaMu aku berserah diri


Sekarang aku masih tertanya-tanya perihal cinta kita

Semakin bertambah atau semakin berkurang

Setelah kufikirkan dengan mengambil kira kata-kataMu lebih seribu tahun dahulu

Sekaligus membuat kesimpulan bahawa aku masih tidak layak untuk memililki cintaMu


Tidaklah susah untuk mendapatkan cintaMu

Tentang amalku perlulah sentiasa diperbaiki tanpa rasa jemu

Tapi sudah suratan rasanya atas diriku

Terlalu sukar untukku terus-menerus memperbaiki amalku


Untuk memiliki cintaMu memerlukan ikhlas yang berpanjangan

Untuk memilikinya juga memerlukan pengabdian yang tidak bekesudahan

Untunglah bagi sesiapa yang telah memilikinya dek kerana kesungguhannya yang sebegitu

Untunglah jika aku juga mendapat cintaMu Yang Maha Agung itu


* * *





Tiada ulasan: