Sedikit Bunyian

Jumaat, 31 Julai 2009

Nukilan Buat Sahabat


Sahabat,
Aku hargai segala pengorbananmu,
Tidakkan ku lupa segala nasihatmu,
Yang kukira amat berguna buatku,
Buat mengisi waktu tuaku.

Sahabat,
Ku menyusun sepuluh jari memohon kemaafan,
Sekiranya diri ini ada melakukan sebarang kesalahan,
Yang tersirat atau tersirat dari penglihatan,
Semoga sama-sama kita terlepas dari seksaan.

Sahabat,
Aku tahu kau memang seorang sahabat sejati,
Yang bisa membuat semua sahabatmu sejuk hati,
Yang ku bimbangi hanyalah hati ini,
Adakah ikhlas menerima persahabatan ini?

Sahabat,
Masih ku ingat bagaimana mulanya pertemuan,
Saat ku sendirian kau datang memberikan harapan,
Bukanlah banyak yang telah kau berikan,
Namun akanku abadikan dalam ingatan.

Sahabat,
Satu ketika aku rasa diri ini terlalu jauh darimu,
Dapat kurasakan bahawa kau selindung sesuatu dariku,
Namun kau sungguh bijak menyembunyikan sesuatu,
Hingga aku hampir tidak mahu ambil tahu.

Sahabat,
Sampai masanya aku membuat pengakuan,
Diri ini kurasakan sudah keterlaluan,
Hingga sanggup ku lakukan sedemikian,
Hanya kerana mengikut telunjuk syaitan.

Sahabat,
Sebenarnya aku telah banyak melakukan kesalahan,
Sungguh dapat kurasakan kau tidak perasan,
Bagaimana harus kukatakan,
Moga-moga tidak termakan dek perasaan.


Sahabat,
Aku ingin mengatakan sesuatu,
Namun aku sendiri tidak pasti,
Adakah harus aku nyatakan di sini?
Ataukah harus kunyatakannya di hadapanmu sendiri?

* * *


p/s: Penulis ingin menterjemahkan isihatinya kepada sahabatnya yang mana telah banyak membantu beliau. Diharapkan sahabat kepada penulis akan membaca artikel ini dan memahami apa yang ingin disampaikan oleh penulis.

2 ulasan:

paatz berkata...

semoga anda terus bersahabat selamanya...=)

Islamic Author berkata...

terima kasih.
insyaAllah..